- Vraag uw DigiD aan via www.digid.nl.
- Geef uw verhuizing door op het gemeentehuis en neem uw legitimatiebewijs mee. Maak hiervoor online een afspraak.
Verhuizing doorgeven
Meldt uw verhuizing binnen of naar gemeente Loon op Zand online bij de gemeente. Dit kan maximaal 4 weken voor de verhuisdatum tot uiterlijk 5 dagen erna. Als u bij iemand gaat inwonen vul dan eerst het toestemmingsformulier voor inwoning in. Tijdens de aanvraag moet u dit uploaden met een kopie van het ID-bewijs van degene die toestemming geeft.
Dit formulier heeft het keurmerk drempelvrij.
Geen DigiD?
Accordion item is ingeklaptWie kan de verhuizing doorgeven?
Accordion item is ingeklapt- Uzelf, als u 16 jaar of ouder bent.
- Een ouder of voogd voor een inwonend kind onder de 16 jaar.
- Samenwonende echtgenoten of geregistreerd partners voor elkaar met hetzelfde woonadres.
- Curator voor een persoon die onder curatele is gesteld.
- Gemachtigde voor een persoon die vanwege gezondheidsredenen of verblijf in een gevangenis niet zelf kan verschijnen.
Inwoning
Accordion item is ingeklaptAls u bij iemand gaat inwonen vul dan het toestemmingsformulier voor inwoning in. Tijdens de aanvraag moet u dit uploaden met een kopie van het ID-bewijs van degene die toestemming geeft.
Briefadres
Accordion item is ingeklaptHet is wettelijk verplicht dat u wordt ingeschreven op het adres waar u woont of verblijft. Bij het ontbreken van een woonadres kunt u kiezen voor een briefadres. In bepaalde uitzonderingsgevallen kunt u op een briefadres worden ingeschreven, onder anderen bij verblijf in bepaalde instellingen voor gezondheidszorg, kinderbescherming of penitentiaire instellingen of bij het ontbreken van een woonadres.
Een briefadres moet altijd een bestaand adres zijn en kan dus geen postbus zijn. De hoofdbewoner van het betreffende adres dient voor uw inschrijving op zijn adres schriftelijk toestemming te geven en is verplicht om uw post aan u door te geven. Na het inleveren van de benodigde formulieren wordt er een besluit genomen of u voor een briefadres in aanmerking komt. Daarvan krijgt u schriftelijk bericht.
Een briefadres kunt u online of persoonlijk op het gemeentehuis aanvragen:
- Neem het aanvraagformulier briefadres mee, ondertekend door de hoofdbewoner.
- Neem een kopie van uw identiteitsbewijs mee.
- Neem een kopie van het identiteitsbewijs van de hoofdbewoner mee.
Online doorgeven
Milieupas
Accordion item is ingeklaptBij verhuizing moet de Milieupas achterblijven op het oude adres. De pas hoort bij het adres, niet bij de persoon. Meer informatie over de Milieupas leest u op de pagina Milieupas.
Heeft u geen Milieupas aangetroffen in uw nieuwe woning? Vraag dan binnen 3 maanden na uw verhuizing een nieuwe Milieupas aan via het online formulier. U ontvangt dan gratis een nieuwe Milieupas. Vraagt u een nieuwe milieupas aan 3 maanden na uw verhuizing? Dan betaalt u hier kosten voor. De actuele kosten vindt u op de pagina leges en tarieven, onder het kopje Afval.
Ondergrondse containerpas
Accordion item is ingeklaptVerhuist u naar een hoogbouwwoning en heeft u geen ondergrondse containerpas gevonden in uw nieuwe woning? Vraag dan binnen 3 maanden na uw verhuizing een nieuwe ondergrondse containerpas aan via het online formulier. U ontvangt dan gratis een nieuwe ondergrondse containerpas. Vraagt u een nieuwe ondergrondse containerpas aan 3 maanden na uw verhuizing? Dan betaalt u hier kosten voor. De actuele kosten vindt u op de pagina leges en tarieven, onder het kopje Afval.
Meer informatie over afvalcontainers vindt u op de pagina Afvalcontainers.