Ga naar de homepage

U kunt uw burgerzaken op verschillende manieren regelen. Voor levensgebeurtenissen zoals aangifte geboorte en overlijden belt u voor een afspraak. Voor andere zaken maakt u online een afspraak, zodat we u persoonlijk kunnen helpen.

Ook kunt u sindskort een aantal producten en diensten zelf online regelen. Snel, simpel en veilig. U leest daar meer over bij 'overige burgerzaken regelen'. 

Hoest u? Niest u? Of heeft u koorts? Dan vragen we u uit voorzorg om uw afspraak te verzetten. Dat kan via link in uw bevestigingsmail. Heeft u geen bevestigingsmail of heeft het spoed? Bel ons voor overleg via 0416 – 289111

Geen (spoed)aanvragen voor paspoorten en identiteitskaarten in het laatste weekend van juli

Op maandag 2 augustus wordt een nieuw model van de Nederlandse identiteitskaart geïntroduceerd. Hierdoor kun je vanaf donderdag 29 juli 12.00 uur t/m zondag 1 augustus 2021 geen aanvraag of spoedaanvraag voor een paspoort of Nederlandse identiteitskaart aan de balie doen. Houd hier rekening mee en plan op tijd een afspraak in voor een andere datum.

Accordion item is ingeklapt

Burgerzaken 

Heeft u een nieuw rijbewijs of reisdocument nodig? Bekijk de openingstijden van Burgerzaken. 

Let op: in geval van grote drukte verlengen we op sommige dagen onze openingstijden. Dat ziet u onder de knop "Afspraak maken". 

DagTijd 
Maandag09:00 - 12:30 uur 
Dinsdag09:00 - 12:30 uur 
Woensdag13:30 - 19:30 uur 
Donderdag09:00 - 12:30 uur 
Vrijdagalleen voor spoedgevallen van 09:00 - 12:30 uur 

Bekijk de aangepaste openingstijden.

Spoedaanvragen?

Voor spoedaanvragen rondom paspoorten en aangifte geboorte of overlijden, gaat de balie op afspraak vrijdagochtend open. 

Accordion item is ingeklapt

De receptie in het Klavier is op onderstaande dagen en tijden geopend.

DagTijd
Maandag09:00 - 17:00 uur
 Dinsdag09:00 - 17:00 uur
Woensdag09:00 - 19:30 uur
Donderdag09:00 - 17:00 uur
Vrijdaggesloten (alleen open op afspraak voor spoedgevallen)

Bekijk de aangepaste openingstijden.

Accordion item is ingeklapt

Wilt u iets regelen of aangeven rondom een levensgebeurtenis? Maak dan telefonisch een afspraak. Dat kan 's ochtend op maandag, dinsdag en donderdag en op woensdagmiddag.

  • Aangifte erkenning kind/ongeboren vrucht
  • Aangifte  geboorte
  • Aangifte huwelijk/partnerschap
  • Aangifte overlijden
  • Informatie huwelijk/partnerschap
  • Naturalisatie, informatie hierover
  • Optie, informatie hierover
  • Verhuizing vanuit het buitenland, immigratie
  • Verzoek tot inschrijven levenloos geboren kind

Accordion item is ingeklapt

Regel het online

Sindskort kunt u de volgende producten snel, simpel en veilig u zelf online regelen. Houd uw DigiD bij de hand.

Op afspraak

Voor onze andere producten en diensten, óf als u persoonlijk geholpen wilt worden, maakt u online een afspraak

  • Bewijs van in leven zijn
  • Adresinformatie
  • Garantverklaring
  • Gezondheidsverklaring tbv Rijbewijs (voorheen Eigen Verklaring)
  • Identiteitskaart, aanvraag 
  • Paspoort, aanvraag 
  • Rijbewijs, aanvraag 
  • Rijbewijs, omwisselen buitenlands rijbewijs
  • Verhuizing naar het buitenland, emigratie
  • Verklaring omtrent gedrag

Document ophalen

Heeft u een document aangevraagd? Dan kunt u dat ophalen van maandag tot en met donderdag tussen 09.00 uur en 17.00 uur. 

    Accordion item is ingeklapt

    Wij geven de voorkeur aan betalen met pinpas.

    Accordion item is ingeklapt

    U kunt uw afspraak afzeggen via de link in de bevestigingsmail. Uw afspraak wordt dan verwijderd uit de agenda. Hierna kunt u zelf een nieuwe afspraak maken. Heeft u geen bevestigingsmail of heeft het spoed? Bel ons voor overleg via 0416-289111.